Jag har skickat följande mail till "Tobbe" vid Prispress.eu/com, eftersom jag tolkade det som att han var iaf lite av en chef.

Jag beslutade mig i förra veckan för att köpa en ny mobiltelefon. En sådan där "smartphone". Jag ska inte gå in på den väldigt omständiga process som ledde fram till detta beslut, utan bara nöja mig med att berätta att jag till slut valde att köpa en Sony Ericsson X1 från Prispress fyndavdelning. Jag lade den beställningen på söndagen (1:a mars, ordernummer: <utlämnat> ), och på tisdagen (3:e mars) fick jag hem den. Mån om min förvåning när ni packat ner fel USB-kabel! Det kanske inte låter så illa, jag kan faktiskt överleva utan att koppla mobilen till datorn ett par dagar, inte sant? Problemet är att de i denna modell kombinerat laddning med överföring, så du laddar mobilen via den USB-kabeln.

Så, jag skrev lite raskt på eftermiddagen (15:41) ett mail till er om detta problem, och på onsdagen (4:e) fick jag svaret att ni självklart skulle skicka den rätta kabeln direkt. Nice, problem solved right?

Torsdagen kom och gick, och ingen kabel hade jag fått. Fredagen kom, och ingen kabel i posten den dagen heller. Så jag blev lite sur eftersom detta innebar att jag skulle bli tvungen att vara utan mobil iaf ända tills på måndag, och det hade börjat påverka mitt liv väldigt negativt. Eftersom jag inte kunde "avsluta projektet" (att skaffa mig en ny mobil och konfigurera den) så kunde jag heller inte koncentrera mig på något annat. Lite Aspie-pryl antar jag. (Aspie = person med Aspergers syndrom)

Så på fredagen så skrev jag ett lite småsurt mail till er där jag frågade om ni skickar den som brev (som då kommer till min brevlåda) eller som paket (så jag måste vänta på SMS aviseringen). Senare, när jag precis skulle börja äta middag faktiskt, fick jag svar. Då ringde någon från er (nej, han berättade aldrig vad han hette) och sa mer eller mindre rakt ut att han trodde att jag ljög. Han hade frågat de tre som varit inblandade och de hade alla sagt (föga förvånande) att de minsann inte gjort något fel. Vad konstigt!?

Så, också det föga förvånande, jag blev faktiskt riktigt jävla förbannad. Trots att ni schabblat till det, trots att jag på onsdagen fick ett löfte om att ni skulle skicka en USB-kabel (vad jag tolkade som direkt), så ringer ni alltså på fredagen och berättar att inte bara har ni inte skickat kabeln  än (ni hade inte fått in den), DESSUTOM så har ni mage att anklaga mig för att ljuga!

Så, när kabeln förhoppningsvis anländer på tisdag, en hel jävla vecka efter resten av telefonen, så kan ni ge er tusan på att detta är sista gången jag handlar hos Prispress.com. Att råka schabbla med kabeln det är en sak, att inte kunna skicka den direkt eftersom ni inte har den inne är en sak, men att ringa mig (och störa) och anklaga mig för att försöka bedra er!? För en jävla USB-kabel!? Nej tack.

Inte särskilt vänliga hälsningar,
<namn utlämnat>

PS. Jag publicerade detta mail på min blogg, och kommer publicera eventuella svar där också. DS.

Update: Efter ett snabbt svar, som han bad mig att inte publicera, så är allt nu utrett och jag är återigen en nöjd kund. Det är så här det ska gå till.😉