Precis i lagom tid till FRA-lagen och det jag förväntar mig bli en rejäl bloggstorm så kommer det bud att för en sisådär 16000 användare så är bredbandet livsfarligt. Uppenbarligen så kan en omvandlare bli strömförande vid extrema omständigheter, och de håller nu på att byta ut dem. De meddelar att du självklart KAN fortsätta använda ditt bredband, men det kan som sagt vara livsfarligt. Och självklart är omvandlaren inte bara producerad i Kina, den är dessutom testad där. Så, två flugor i en smäll; Internet är livsfarligt och Kina också.

Även detta ligger perfekt i tiden; det har varit en explosion på IKEA i Kållered utanför Göteborg! Är det månne Terrorister som är framme!? Eller kanske det är pedofiler!? Eller Pirater!? Eller kanske alla tre!!?
Ledsen att göra er besvikna borta på FRA, det var bara några elkablar som brunnit. Uppenbarligen använder folk termen “exploderat” lite väl löst. Vilket självklart inte hindrar DN från att slå på stora trumman.

Tusan vad cynisk jag känner mig just nu. Vidare till något som faktiskt är seriöst.

Pedofilmisstänkt polischef skyddas!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja med det här. Vi kan väl börja med att citera ingressen, det enda som de flesta läser (efter vad jag förstått):

Den polischef i Köpenhamn som misstänks för att ha försökt ordna ett sexmöte med en 13-årig flicka skyddas av sina kolleger.

Vi kan väl börja redan där; pedofiler är INTE intresserade av 13-åringar! Get with the frakking program! Vidare så undrar jag om ens Danmark gått så långt att det är ett brott att vara pedofil (även om nu personen faktiskt inte var det)?

Det visar sig också att skyddandet ifråga handlar om att han blivit hotad, föga förvånande, sedan någon startat en SMS-kedja med den misstänktes namn och adress.

Frågan jag måste ställa är; varför är det så illa när ungdomar har sex? Varför är det så farligt för någon som är vuxen att ha sex med ungdomar egentligen?

Sex är inte skadligt i sig, det är viktigt att komma ihåg. *suck*