Jag vill bara kopiera in brevet jag precis skickat till Tittarombudsmannen på TV4.

Subject: Låta “andra sidan” tala?

Hej.

Jag tittade precis på nyhetsinslaget på nyheterna (15/11-05) om att
IFPI anmält 15 piratkopierare.

Det var med stor bedrövelse och nästan lite illamående jag märkte att
ni gett IFPI fritt spelrum att propagera för sina åsikter och tankar
utan att ge motståndarsidan (oftast representerat av Piratbyrån) en
syl i vädret.

Nu ska vi självklart inte ge oss in i diskussioner om huruvida IFPI
har fel eller ej, men jag tycker att ni som en seriös nyhetsförmedlare
också borde påpeka iaf att det finns många som inte håller med IFPI,
och att det finns väldigt goda skäl till att ifrågasätta dem och deras
påståenden.

Nu kanske ni anser att ni uppvägde genom representanten från Sveriges
Konsumentråd, men han var juh faktiskt inte egentligen kritisk mot
IFPI utan mer deras metoder.

Jag hoppas på att få gensvar och bättring i framtiden, vi är många som
blir förskräckta av att denna faktiskt väldigt stora fråga belyses så
ensidigt.